
Marieke de Witte
+31 6 53 15 4827
marieke@laszlodewitte.nl

Mihaly Laszlo
+31 6 21 15 2905
mihaly@laszlodewitte.nl
+31 6 53 15 4827
marieke@laszlodewitte.nl
+31 6 21 15 2905
mihaly@laszlodewitte.nl
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Het succes van klantmanagement hangt mede af van de tools die een klantmanager ter beschikking heeft. Een goede toolkit bestaat uit een mix van de allerbeste processen, middelen en skills.
Klantmanagement werkt goed als elk van de partijen volledig overtuigd is van de waarde van het partnership. Hoe meer toegevoegde waarde de organisaties van de klant en klantmanager ervaren hoe beter.
Hoe hoger de bijdrage van de waardepropositie in Challenges of grootste uitdagingen van de klant, hoe waardevoller en relevanter de samenwerking zal worden ervaren.
De basis onder de uitvoering is een gevalideerd activiteitenplan. In de ideale situatie ontwikkelen klantmanager en klant het plan in nauwe samenwerking en co-creatie. Een plan is goed als het gevalideerd is door beide partijen, zodat er duidelijkheid is over de juiste route en over ieders inzet. Die gezamenlijke inzet bepaalt de kwaliteit van de uitvoering van het plan.
‘Als we echt willen samenwerken vanuit de waardepropositie, wanneer zijn we dan geslaagd? Wat is dan het einddoel dat we nastreven?’
Hoewel je altijd streeft naar partnership en vanzelfsprekende verbondenheid, is bij echt klantmanagement niets vanzelfsprekend. Om succes te ervaren en dat ook te kunnen bespreken moet je het succes definiëren.
Om een partnership aan te gaan op echte toegevoegde waarde is het van belang dat beide partijen elkaar volledig doorgronden. Weten wat elk van hen beoogt te bereiken. Dat vraagt om begrip van elkaars situatie. Van de klantmanager vraagt dit de kunde om Challenges, Pains en Gains van de klant boven water te krijgen en te duiden.