Techies in klantmanagement

Viqtor Davis helpt businesspartners in vraagstukken en uitdagingen op datagebied, van advies tot implementatie. Partners waarvoor zij werken zijn onder andere Unilever, Rabobank, Nationale Nederlanden en Asics. Als schakel tussen vaak complexe data materie en de wensen en verwachtingen van hun opdrachtgevers zijn zij ‘techies in klantmanagement’.

Het Viqtor Davis verhaal

Viqtor Davis heeft een glasheldere propositie, die in de praktijk lastig vertaalbaar bleek. Was is het juiste verhaal naar de klant? Hoe laten we techies het verhaal doen? Daarnaast zoekt Viqtor Davis verbinding met de klant op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Dat roept vragen op als ”hoe komen we binnen op de elk niveau, waarover praten we en hoe voeren we betere gesprekken?”.

Klantmanagement design

Als antwoord op de vragen van Viqtor Davis zijn we met hen een programma Klantmanagement Design gestart. Met directie en leiding van de businessunits zijn we in een aantal Designworkshops aan de gang gegaan. Eerst maar eens Klantmanagement voor Viqtor Davis definiëren en vastleggen! Hoe ziet het eruit, wat is het verhaal, hoe communiceren we dat naar onze klanten? Wat zijn regels en ratio’s van ons klantmanagement. Dit design geeft nu input aan verdere acties en ontwikkeling van Klantmanagement. Onder andere in procesoptimalisatie, systeeminrichting, training en coaching.

Interactie met klanten wordt beter

Er is weinig discussie meer over de waardepropositie, er is eenduidige focus in klantmanagement en contacten en interactie met klanten wordt eenvoudiger en beter.