Sales en Klantmanagement in tijden van Corona

Corona, Sales & Klantmanagement een nieuw perspectief

In minder dan een week is de wereld waarin wij leven en werken compleet veranderd. Zaken die de hoogste prioriteit hadden zijn nu triviaal, terwijl sociale distantie plotseling van levensbelang werd. Hoe ga je om met sales en klantmanagement in tijden van Corona?

De nieuwe werkelijkheid zorgt voor veel vragen.

Wat betekent het voor mijn manier van werken, wat doe ik met mijn klantcontacten, hoe moet het nu met sales?

Juist nu klantmanagement

De afgelopen dagen hebben we veel van onze businesspartners gesproken. Over alles wat nu anders, verplaatst, on hold of afgeblazen moet worden. Maar ook over dat – juist nú – de focus moet liggen op Sales & Klantmanagement. Zowel om deze periode te kunnen overleven, als te anticiperen op de betere tijden die straks weer komen. Of, zoals één van onze businesspartners het zei:

“Nu hebben we eigenlijk alle tijd om onze sales en klantmanagement op orde te krijgen.”

Snel over op een nieuwe modus

De nieuwe werkelijkheid zorgt ook voor nieuwe mogelijkheden. Zo stapten wij zelf inmiddels met een aantal bedrijven over naar online development. Organiseerden diverse online meetings, trainingen en workshops; mét sociale distantie, maar ook een verrassende vibe en toffe uitkomsten. Heel inspirerend om te zien hoeveel bereidheid en inventiviteit er is om snel over te gaan op een nieuwe modus.


Een nieuw perspectief op sales

Daarnaast organiseren we de komende weken online bijeenkomsten, waar iedereen zich voor kan aanmelden. Waarin we met elkaar sparren over sales en klantmanagement, maar ook over hoe je productief en effectief kunt blijven werken. Er zijn veel meer kansen dan je denkt.