SALES MANAGEMENT GAME

Down the rabbit hole in sales
Kwaliteiten en valkuilen, energie en teambuilding

Serious business, serious gaming

In een team speel je met maar één doel: de concurrentie verslaan en scoren in: omzet, relatiebeheer en rendement. Serious business, serious gaming. Werkelijkheid en fictie lopen volledig door elkaar heen, waardoor je nooit denkt: “het is maar spel.” Integendeel, het spel slokt je op en je wilt nog maar 1 ding: scoren.

Je gaat down the rabbit hole in sales, tot de kern van de materie, confronterend en onthullend. Kwaliteiten en valkuilen, van het team en van het individu. De game geeft energie en is naast een nieuwe vorm van training, tevens een teambuilding evenement.

Complex verkoopproces

In de game draait alles om het beheersen van een complex verkoopproces en leren van eigen kwaliteiten en valkuilen

De sales management game is een goede tool om als team te spelen. In een levensechte situatie leren teamleden van elkaar kwaliteiten en valkuilen, doorlopen ze samen een complex salesproces en vinden ze wegen voor hun eigen aanpak. Tijdens de game spelen verschillende teams tegen elkaar in verschillende rondes. Voor en na deze rondes krijgen ze aanvullende informatie en feedback, van de gamehost, van klanten en van andere teams. Op basis daarvan bepalen ze nieuwe strategieën en stappen om uiteindelijk de deal te scoren.

Na deze salesmanagement game hebben de deelnemers:

  • kennis en kunde van strategische en complexe verkoopprocessen
  • in kaart wat hun eigen bijdrage is aan de deal en aan hun team
  • een beeld van hun team en van zichzelf in termen van kwaliteiten en valkuilen

Aanpak:

  • start van de game met uitleg over de context en de case
  • case : teams verdiepen zich en bepalen hun sales strategie
  • verschillende spelrondes
  • evaluatie en feedback rondes
  • eindevaluatie met scorebord voor persoonlijke en team ontwikkeling
© Copyright - Laszlo en de Witte - KvK 61901423 – ING NL 15 INGB 0006 7140 90 – BTW NL854539669B01